Oldtimer Nederland | Startpagina
ER Classics

Oldtimer Nederland: klassiekers, oldtimers en classic cars

Range Rover classic valt uit

Range Rover classic valt uit geplaatst door Ron van Gent op datum 05/07/2006

Help? help?

Al jaren rij ik een Range Rover Classic V8 benz. uit 1986, maar nu heb ik een probleem waar ik niet uit kom.
Ik probeer langs deze weg (een forum)
of er mensen zijn die dit probleem herkennen.

Mijn probleem:
Als ik de auto ga starten loopt hij even onrustig stationair, en dat gaat zn 15/20 sec. door. Vervolgens valt hij uit, totaal wegvallen van de spanning. Als ik dan weer een 15/20 sec. wacht met starten en weer ga proberen doet hij het weer 15/20 sec. en valt weer uit. Als ik dit zn 3 a 7 keer heb gedaan start hij soms weer goed en loopt de motor perfect en rustig en zonder problemen. Als ik een stuk ga rijden en ik zet hem weer uit, dan heb ik SOMS! het zelfde probleem en beginnen we weer opnieuw met het zelfde probleem.
Soms komt deze storing dagen niet voor, en er zijn dagen dat hij het weer heeft. Ik ben alle kabels aan het vernieuwen geweest van en naar de bobiene en bougies, nieuwe bougies Maar het probleem blijft terug komen. Nu weet ik het echt niet meer???
Als hij even loopt valt hij plot klap helemaal dood (totaal geen spanning meer) Zal het de de bobiene zijn??

De Range Rover is een V8 3,4L benz. elkt.ontsteking en directe inspuiting.
Voor het probleem maakt het niet uit wat voor een type weer het is, want hij blijft het probleem geven.
Er zit ook geen ritme in de storing,de storing kan bijv.elke sec. van de dag optreden, maar zo heb ik er dagen weer geen last van. De accu is goed (laten doormeten) benz. probleem is het ook niet, want krijgt gewoon benz.Als ik hem probeer te starten moet ik wel 8 keer de sleutel omdraaien en slaat hij nog niet aan.

Wie kan mij helpen met een tip!
Wat kan ik er nog aan doen, ja naar de garage brengen SNAP IK! maar dan heb ik er een probleem bij! denk ik.
Want ga maar is zoeken waar het zit en dan met zn uurloon, nou dan weet je het wel.
Om een probleem op te lossen wil ik best geld uitgeven, maar er zijn grenzen.
En bovendien vind ik zelf ook leuk om zelf dingen te te doen, maar dit gaat me pet te boven, ik snap er helemaal geen jota meer van. Sorry hoor!

Ron van Gent
Soest


Reactie geplaatst door geplaatst door Matthijs op datum 20/01/2007

Dag Ron,

Ik hoop dat je er al uit bent maar ik heb hetzelfde probleem gehad met een vw type 3. Er zat vuil en water in de tank dat af en toe zonder direct aanwijsbare reden (behalve tanken) voor de gaatjes van de sproeier ging zitten. Als dat het niet is zou ik hem toch eens laten uitlezen. En de rangeroverclub?



Reactie geplaatst door geplaatst door RON op datum 07/07/2007

He hallo mooie naam

Het zou inderdaad je bobine kunnen zijn maar ook je ignition amplifer ja nou in"t nederlands ontsteking versterker,
Het lijkt er op dat er eerst iets warm moet worden en dan pas verbinding maakt[printplaatje????]
Je kan als je de OHM"s waarden weet je bobine door meten.
Of even YAhooén [want yahoo is engels en je auto ook!!!}Sukses met die zooi van LUCAS.Heb zelf 12cil. daimler of tewel double trouble!


Reactie geplaatst door geplaatst door Ron v gent op datum 12/07/2007

Bedankt voor alle reacties op deze site.

Ik heb na lang zoeken en uitsluiten van oorzaken en vernieuwen van kabels etc toch het motor management/computer onder de rechter voorstoel weg moeten brengen, ik deze laten onderzoeken door garage Jansen en Jansen in Nederhorst ten berg. Deze garage is opgericht/voor zich zelf begonnen door mensen die bij Range Rover Hiversum hebben gewerkt. Hun hebben mij bijzonder goed geholpen. Hun hebben op het laatst de motor computer/management naar engeland verstuurd. Ook de luchtstroommeter hebben ze meegestuurd. Wat het nu was is dit!
Als ik de Range starte(moeizaam) ging hij na een paar tellen weer uit, het was net of de stroom er af werd gehaald. Na controle in engeland is gebleken dat de computer normaal warm werd maar net als Lucas zegt is gebleken dat er een soldeer lijntje op de print ging uitzetten als de print warm werd, en laat het nou net het soldeer baantje zijn die de benz.pomp aanstuurd. Dus als warm werd ging de benz.pomp uit en dat was de oorzaak, Het koste me 400 euro maar ze hebben hem goed gemaakt en met garantie op het maken. Een tweedehands is altijd moeilijk, want je kunt er niet inkijken. En bovendien zijn er meerdere types (computers/motor management)
Dus moet zeker weten dat hij goed is maar dat kan niet als je hem tweedehands koopt.

Nou ! ik ben er blij mee, het kost wat maar dan heb je ook wat zeg maar.

Met dit soort dingen zoek je altijd een breuk, Alles loopt prima nou en ik wil iedereen bedanken die meegedacht hebben op deze site. Ik hoop dat iemand anders hier ook iets aan heeft. Wat ik ook te horen kreeg is dit: Kijk uit om starthulp te geven met startkabels of zelf te krijgen met startkabels, hier heeft het motor management ook een hekel aan schijnt het?

Groetjes allemaal en bedankt voor alle reacties en hulp.

Hij is inmiddels te koop, niet door dit maar i.v.m. start eigenzaak.

Ron

Populaire oldtimer en klassieker merken