Oldtimer Nederland | Startpagina
VerzekeringsGemak

Oldtimer Nederland: klassiekers, oldtimers en classic cars

wegenbelasting oldtimer

wegenbelasting oldtimer geplaatst door Joop op datum 08/03/2017

Hoi allemaal,

Ik zou graag een pickup van 40 jaar of ouder willen rijden. Als deze origineel is, hoef je geen wegenbelasting te betalen. Mijn vraag is: Mag je de pick up wel een klein beetje aanpassen. Denk dan bijvoorbeeld aan andere velgen of koplampen. Of is het zelfs toegestaan om het interieur te wijzigen.

Ik hoop dat iemand mijn vraag kan beantwoorden.

Gr. Joop

Reactie geplaatst door geplaatst door Jack op datum 25/03/2017

Je mag alles wat je wilt aanpassen Joop, 40+ jaar oud? LPG erin!
Er zijn geen regels aan originaliteit o.i.d. dat is in Duitsland zo, maar niet hier.

Reactie geplaatst door geplaatst door janne81@live.nl op datum 31/03/2017

Bij grote aanpassingen moet je wel rekening houden met de 1/3 - 2/3 regeling. Ofwel, als je meer dan een van de delen: motor met aandrijflijn, chassis, carrosserie gaat vervangen vervalt de identiteit van de auto. De auto moet dan opnieuw gekeurd worden door de RDW. De auto moet dan aan nieuwere eisen voldoen en krijgt mogelijk ook een andere datum eerste toelating (vervallen vrijstelling wegenbelasting 40+).

Reactie geplaatst door geplaatst door Joop op datum 31/03/2017

Maar mag ik dan wel een LPG installatie erin bouwen? Of vervalt de vrijstelling dan ook?

Reactie geplaatst door geplaatst door Jan op datum 07/04/2017

Vrijstelling wegenbelasting geld ook voor lpg (en diesel) ouder dan 40 jaar. Let wel op aanpassing kentekenbewijs bij RDW na inbouw. Bij inbouw door RDW erkende bedrijven kunnen zij dat regelen. Bij zelf inbouwen of inbouw door niet erkend bedrijf moet de RDW eerst keuren.

Populaire oldtimer en klassieker merken