Oldtimer Nederland | Startpagina
Kentekencheckonline.nl

Oldtimer Nederland: klassiekers, oldtimers en classic cars

Eerste oldtimer

Eerste oldtimer geplaatst door Katinka op datum 16/02/2016

hi! Ik ben van plan mijn eerste oldtimer te kopen, alleen ik weet er nog niet veel vanaf.
Ik vroeg me dus af of ze dagelijks te rijden zijn. ook vroeg ik me af hoeveel je per jaar ong. kwijt bent aan een oldtimer, als je niet kan sleutelen.

Weten jullie een oldtimer die makkelijker en goedkoper in onderhoud is, die geschikt is voor "beginners"?

Reactie geplaatst door geplaatst door Peter op datum 20/03/2016

Dag Katinka,
In uw keuze naar een oldtimer is volgende instelling aan te bevelen:
Beeldt u op voorhand in dat ge in het bezit zijt van een bepaalde oldtimer en ga op zoek naar serieuze onderhoudsadressen en vooral onderdelenadressen. Vanzelf komt ge bij het gegeven uit dat een A-Ford (1930)veel duurder is dan een Citroen (1930) en een Volvo Amazon 1965 veel duurder dan een Ford taunus (1965). De reden is heel duidelijk, met de ene kunt ge rijden, naar de andere kunt ge alleen kijken omdat er geen onderdelen te vinden zijn.

Reactie geplaatst door geplaatst door jan op datum 25/03/2016

beste Kt.
dit is mijn mening , goed koop in aanschaf/leuk model/ onderdelen niet te duur/en vrij goed te krijgen/makkelijk te onderhouden door eenvoudigge techniek..(Skoda Oktavia)1960-1964 .. heb zelf nog niet zo lang (2jaar) een Skoda Felicia Cabrio van 1960. deze heb ik altijd mooi gevonden
van daar mijn keus. neem gewoon wat je leeuk vind , en zoek op internet voor deze auto wat er te krijgen is, ( mijn twede keus een Renault Dauphine) alles goed te krijgen leuke lieve auto . zeker voor dames !

Reactie geplaatst door geplaatst door Katinka op datum 25/03/2016

Bedankt voor de reactie! Zijn zeker mooie autos!! Zijn deze ook dagelijks te rijden of is dat sowieso lastig met een oldtimer?

Reactie geplaatst door geplaatst door jan op datum 26/03/2016

renault dauphine goed dagelijks te rijden ,
alleen autos van 30 jaar oud tot 40 j oud
mogen 3 maanden in de winter niet gebruikt worden , ik dacht ?(december /januari.februari) maar de wegen belastin voor
deze autos is maar een kwart. naar een auto van af 1975 en ouder is belasting vrij en mag het hele jaar door gereden worden.
kijk maar eens bij autos van (Henk Slachter) in appingedam.
m.v.g J.Bk

Populaire oldtimer en klassieker merken