Oldtimer Nederland | Startpagina
Canadaco B.V.

Oldtimer Nederland: klassiekers, oldtimers en classic cars

info over decsa lisa

info over decsa lisa geplaatst door a beverwijk op datum 19/09/2015

hallo

wie kan me meer vertellen over een decsa lisa.
ik heb er een gekocht en wil hem opknappen.
ik weet dat ze tussen 1982 en 1987 in italy zijn gemaakt

Reactie geplaatst door geplaatst door Jan op datum 21/09/2015

Uit het Lexicon der vergessenen Autotypen (vetaald via Google translate):

Het bedrijf Decsa in Galozzano (San Marino) in kleine series sinds 1983 de "Lisa"; een kleine coupé met een kleine boog, twee voorste noodlijdende zijdeuren en kleine romp-klep aan de achterzijde. Als een continu variabele transmissie geserveerd Salsbury transmissie met centrifugaalkoppeling. Via een kleine kofferdeksel met de onderste scharnieren van de kleine bagageruimte achter de stoelen kan worden geladen. De 325 kg-zware "Lisa" had een mantel met kunstmatige lederen sportstuur en een wit streepje. De Lisa werd tijdelijk gebouwd met een gladde voor- en vanaf 1985 met functieloze grille. De plastic behuizing zaten op een stalen frame. Afmetingen: 2,41 x 1,25 x 1,33 meter. Wielbasis 1,65 meter. Lege Gewicht 290 kg. De 4,50 x 10-inch wielen werden individueel opgehangen en voorzien van trommelremmen. De auto was verkrijgbaar met volgende BCB motoren in de achterste: single-cylinder tweetakt motor met 50 cc en 1,5 pk DIN (tip 20 km / h), met 49,8 cc ééncilinder tweetakt motor (Fichtel & Sachs ) met 4 pk, tip 45 km / h of 125 cc en 5,5 DIN-PS (tip 60 km / h). En er was ook een twee-cilinder tweetakt motor met 250 ccm capaciteit met 11 pk voor de verkiezingen, de Lisa wordt gezegd een piek van 70 km / u te hebben bereikt. Op speciaal verzoek Decsa gaven hun model met front één wiel. Sinds 1987, werd gebouwd Lisa, zoals een pick-up met 1,20 x 1,15 meter grote bagageruimte. In Lambretta in Levallois (Frankrijk) van "125 Lisa" werd gebouwd in 1984 voor Frankrijk onder licentie. "Automatic - esthetisch - geraffineerd" bevorderde de Decsa Prospect voor "Lisa 125". In Duitsland heeft de auto als "Lissy" door het bedrijf werd ATW - gemonteerd op verzoek met zonnecellen en elektrische motor - verkocht. 1988 bouwde het bedrijf Bruno Fridez in Münchenstein (Zwitserland) de Decsa Lisa op elektrische aandrijving door.

Reactie geplaatst door geplaatst door Sikke Boorsma op datum 14/11/2015

Beste Anne, Ik heb ook een Decsa Lisa, deze moet ook nog worden opgeknapt, wellicht kunnen we info uitwisselen.

Populaire oldtimer en klassieker merken