Oldtimer Nederland | Startpagina
Sun Classic Cars

Oldtimer Nederland: klassiekers, oldtimers en classic cars

Taxatie bij Bramer Cars DenHam

Taxatie bij Bramer Cars DenHam geplaatst door Robby op datum 03/05/2013

Vorige week een afspraak gemaakt om mijn oldtimer te taxeren. Ik wil mijn auto die body off gerestaureerd is namelijk goed kunnen verzekeren.

Vandaag op de dag van de afspraak kwam de heer Bramer niet opdagen. Hierop maar even telefonisch contact gezocht. Hij was de afspraak vergeten. Hierop gaf de heer Bramer aan dat ik maar een paar fotos moest sturen en dat hij hem zo wel even zou taxeren.

Dit laat toch zien dat er wat niet klopt. Als een bedrijf op die manier wil taxeren dan lijkt het me toch linke soep. Je zult ooit maar wat met de auto krijgen en dan zegt de verzekering dat je hem zeker niet bij Bramer had moeten laten taxeren.

Reactie geplaatst door geplaatst door Wouter op datum 24/09/2013

Ha Robby,

Bijna alle taxatie bedrijven werken zo. Voor een taxatierapport hoeven er ook alleen maar fotos te zijn en een inschatting van de waarde. Het is het zo dat eigenaren zelf vaak er veel emotionele waarde aan hechten, maar helaas is en blijft het altijd een object wat getaxeerd kan worden op de feiten. Ik heb ook ervaring met Dhr. Bramer en vele andere taxateurs, maar toch moet ik toegeven dat de rapporten van Bramer altijd een van de netste zijn.

Reactie geplaatst door geplaatst door Evert op datum 25/09/2013

Nou Wouter,

Of jij werkt er of je snapt niet helemaal hoe het werkt!
Dit is absoluut de werkwijze niet. Een foto geeft nooit de juiste weergave van een object. Taxaties op alleen fotos worden ook niet geaccepteerd door de verzekeringen.
Robby maakt hier een goed punt. Een net rapport is niet alles. Het moet kloppen en wat Bramer doet klopt van geen kant!

Evert

Reactie geplaatst door geplaatst door Wouter op datum 30/09/2013

Beste Evert,

Ja ik zit in de oldtimerwereld en daarom kan ik uit ervaring zeggen dat 9 vam de 10 taxateurs werken met alleen fotos.

Ik begrijp de frustratie dat als je zolang ergens aan hebt gewerkt en iemand alleen om fotos vraagt dat dat erg vervelend voelt.

Maar helaas is dat de realiteit in de wereld...

Reactie geplaatst door geplaatst door Egbert Laagland op datum 16/10/2013

Ik voer alleen taxaties uit met de auto erbij en niet aan de hand van fotos.

Bij een taxatie is het belangrijk dat je een gevoel hebt bij een voertuig.

Reactie geplaatst door geplaatst door Henk Janssen op datum 29/12/2013

hier sluit ik me toch maar even bij Wouter en Evert aan.
Een taxateur die aan de hand van een paar fotos te werk gaat, kan in mijn optiek niet bepalen wat een oldtimer werkelijk waard is.
Zeker, er komt veel emotie te pas aan een oldtimer. En iemand die een oldtimer restaureert wil ook graag bevestigd hebben dat dit ook werkelijk een restauratie is, en geen opknappertje.
Op een foto kun je van de grootste plamuurbak nog iets aardigs maken.

ik heb 3 jaren (2000 uren) aan mijn restauratie van mijn Fiat X1/9 besteed. Als er dan een "taxateur" zn afspraak vergeet en meldt dat een paar fotos ook wel voldoende is, dan zou er inderdaad bij mij iets knappen denk ik.

Populaire oldtimer en klassieker merken