Oldtimer Nederland | Startpagina
Damen en Kroes Boxtel

Oldtimer Nederland: klassiekers, oldtimers en classic cars

Oldtimerregeling 2014

Oldtimerregeling 2014 geplaatst door Bart op datum 15/04/2013

Wie weet hoe waarschijnlijk het is dat de 60-dagen gebruiksregeling vanaf 2014 ingevoerd kan worden. En als ik 2 oldtimers heb, mag ik dan 2x 60 dagen rondtuffen?

Reactie geplaatst door geplaatst door Jan op datum 15/04/2013

Lees net dat het overleg tussen ANWB, BOVAG, FEHAC, FOCWA, KNAC en RAI Vereniging en staatssecretaris Weekers (Financiën) over de MRB-vrijstelling voor oldtimers is mislukt. Lees niets over een 60 dagen kaart. Weekers wilde een ophoging van de oldtimerleeftijd naar 30 jaar (benzine) en 40 jaar (LPG+Diesel) en daarnaast ook nog een kwart tarief voor de motorrijtuigenbelasting (plus de provinciale opcenten). En schorsen van het kenteken is dan niet meer mogelijk! Kortom de kas moet links of rechtsom gevuld worden...

Reactie geplaatst door geplaatst door D.Crusio op datum 23/04/2013

beste, dit is een oproep voor alle oldtimer bezitters!!! via de landroverclub zijn wij nette en correcte mail aan het schrijven naar de ministers in kwestie. op onze facebook pagina kan u een voorbeeld zien, op onze website ziet u de mail adressen van de ministers. stuur een mail met uw verhaal en hoop van het beste!! help elkaar en mail!!!! wel voor 1 mei er is dus haast bij.

Reactie geplaatst door geplaatst door Barbara op datum 25/04/2013

Werkelijk uit proportie! Mijn auto is 33 jaar oud nu onverkoopbaar en ik moet van 0 eur ineens ruim 2000,-- gaan betalen. Werkelijk uit proportie en meneer Rutte nu heb ik dus geen cent meer over om welke economie dan ook te steunen!

Reactie geplaatst door geplaatst door freddies op datum 26/04/2013

Rijd 1500 km in de 2 jaar van apk naar apk met mijn cj7 uit 1980 hij rijd op lpg (wat goedkoper is maar vooral schoner dan benzine)
ik vindt het geen probleem mijn lpg inst. eruit te halen, dan moet het maar, gekke tijd he wat komt er nu weer. we zijn er nog lang niet hoor. ze vinden wel weer wat nieuws. meer belastinggeld zal er komen hoe dan ook. vrienden

Reactie geplaatst door geplaatst door remko op datum 27/04/2013

ja ik heb er niet zo veel op te zeggen dan alleen het kleine beetje luxe en liefhebberij wat je heb wordt ook gewoon af gepakt door de staat!!!!!

Reactie geplaatst door geplaatst door jacob op datum 27/04/2013

waarom brengen we onze autos daar niet heen ze zijn nu toch niks meer waard en wij mogen hier in dit land toch niks meer als alleen betalen

Reactie geplaatst door geplaatst door dirk op datum 27/04/2013

Verleden jaar eerst die regeling van het langzaam afbouwen lees verhogen naar 30 jaar en nu weer 40 jaar wat zal de regeling volgend jaar worden?
Ik kan nergens meer op bouwen. Laat dan in ieder geval de mensen die nu in de oude regeling zitten gewoon zitten en alleen de nieuw aangekochte klassieker onder de nieuwe regeling vallen oh oh!

Zo is de lol er wel erg van af

Hebben die belangengroepen voor klassiekers zitten slapen [of hun hand wellicht overspeelt]bij de staatssec.

Maar goed
Wat een bananenrepubliek wordt Nederland zeg!

Reactie geplaatst door geplaatst door rik op datum 29/04/2013

eerst de kleine grijs kentekenauto, toen de bus, nu de oldtimer, ik word nu al de 3e keer gepakt!
hoevaak willen ze dit nog doen, mensen hun waardevolle bezit plankgas waardeloos maken?
het poortje om met een kleine beurs wat mobiliteit te hebben heeft altijd op een kiertje gestaan, nu smijten ze het dicht.
er zullen mensen zijn die dit lezen en zeggen, ha meebetalen jullie:
dat deed ik al,
ik heb een oude auto gapast aan mijn budget, nu moet ik voor een jonge gaan betalen, die niet in mijn budget past, dus hij moet eruit, anders gezegd:
dag 35 jaar mobiliteit!
bedankt stelletje haagse ...........
word het niet tijd dat jullie je eigen mobiliteit gaan betalen?
een zeer teleurgesteld iemand.

Reactie geplaatst door geplaatst door Joost op datum 30/04/2013

Uit onafhankelijk onderzoek blijkt dat het qua milieu allemaal reuze meevalt (0,28% van de complete vervuiling). Geld lijkt dus de drijfveer achter de nieuwe regelingen. Hopelijk wordt het morgen tegengehouden! We kunnen niet wegcijferen dat onze hobby een belasting is voor het milieu, maar dat geldt natuurlijk voor de meeste hobbys; mensen die heinde en ver rijden om te gaan vissen of mensen die hun oude tv weggooien en een nieuwe plasma tv kopen met alle verwerkings-, productie- en energiekosten van dien!

Reactie geplaatst door geplaatst door Joop op datum 02/05/2013

Mijn auto is van 1975. Dus 1 januari 39 jaar oud dus moet ik ook betalen. Maar zou ik hem nou ook een jaar kunnen schorsen en dat in 2015 weer kunnen gebruiken belastingvrij, dan is hij immers wel 40 jaar oud

Reactie geplaatst door geplaatst door van de gun op datum 05/05/2013

ze moeten het schorsen gratis maken voor de autos die er nu buiten vallen (schorsen kan met DigiD gewoon tuis) wand ik rij er maar 12 dagen per jaar mee dan hou ik hem ander ruim ik hem op

Reactie geplaatst door geplaatst door Jan op datum 09/05/2013

Laatste strohalm: steun Vrijstelling Oldtimer die opkomt voor behoud van de bestaande regeling en teken de petitie op:

vrijstellingoldtimer.nl

Reactie geplaatst door geplaatst door T.b.Tilly op datum 17/05/2013

Jammer dat ik geen twee ton verdien net zo als de ministers want danhad ik mijn oldtimer wel kunnen houden.

Reactie geplaatst door geplaatst door marc van der Sommen op datum 17/06/2013

Stelling:

Een kennis van mij rijdt een auto van 24 jaar oud op benzine, deze wordt volgend jaar 25 jaar oud. Hij gebruikt deze auto als hoofdvervoermiddel en wil ook volgend jaar ermee naar het werk rijden. Nu valt deze auto volgend jaar in de Oldtimer regeling. Dat houdt dus in dat deze persoon volgend jaar de auto 3 maanden niet mag rijden!! Kan men in dit geval normale wegenbelasting blijven betalen, en het hele jaar doorrijden? Of moet hij dus een andere auto kopen, om voor die 3 maanden vervoer te hebben? Ik denk dat hier een hiaat in de regeling zit!

Marc

Reactie geplaatst door geplaatst door vangils op datum 22/06/2013

25 jaar belasting betaald.en aldie medelanders geen cent vandaar ik de klos..

Reactie geplaatst door geplaatst door Valkenburg Hans op datum 25/06/2013

Hallo ik wou erook graag wat over zeggen Vraag me eerstens af Of we slapend gehouden worden en blij gemaakt met een dode mus Want de meeste van ons oldtimerrijders Zal dus plaats moeten zoeken voor die drie maanden dat hij niet op weg magDus extra kosten En wie zegt niet dat minister Jaar later als iedereen het nu goed vind Anac enz Dat hij dan niet beslist dat we het volle pond moeten betalen Want hij heeft zijn zin Het is geaccepteerd Dus hij kan vooruit Ondaks zijn ....verhalen over milieu We zullen de auto.s beter meteen aan bulgarije geven Net zo als de toeslagen Boeten wil hij het nederlandse volk toch Voor zijn stomme fouten eN DAT DENK IK grt

Reactie geplaatst door geplaatst door Vol123 op datum 06/09/2013

Is het al definitief dan !
Per 2014

Populaire oldtimer en klassieker merken