Oldtimer Nederland | Startpagina
Catawiki

Oldtimer Nederland: klassiekers, oldtimers en classic cars

motorrijtijgen belasting

motorrijtijgen belasting geplaatst door pstegge op datum 29/10/2012

Heel fijn het nieuwe kabinet...ook motorrijtuigenbelasting voor mijn jag.
van 1600 kg! Gaat mijn hobby...de markt van oldtimers zal zeker wel inzakken of niet?

Reactie geplaatst door geplaatst door Herman op datum 30/10/2012

Lijkt inderdaad niet goed. Heb een cadillac van ca. 1900 kg op gas. Is alleen de vraag hoe hier invulling aan wordt gegeven. Dagelijks gebruik, of gebruik als klasieker met een bijbehorende verzekering en een ander dagelijkse auto. Vervuilende (duitse) klasiekers voor dageijks gebruik zullen waarschijnlijk in de toekomst minder aantrekkelijk worden

Reactie geplaatst door geplaatst door ramon op datum 30/10/2012

Het word gedaan vanwege het milieu!Ik denk aan het milieu Ik rijd LPG dus neem aan dat dat beloont wordt!

Reactie geplaatst door geplaatst door krijn op datum 30/10/2012

wanneer zou dit ingaan en zou dit ook voor lpg auto,s gelden ?
indien voor alle auto,s gaat de handel naar de kl. ten !

Reactie geplaatst door geplaatst door pstegge op datum 30/10/2012

Ik zal proberen te achterhalen wanneer en voor welke autos/brandstof.

Reactie geplaatst door geplaatst door pstegge op datum 30/10/2012

Ik zat net op de site van de Volkskrant te kijken. Aan de rechterkant staat een bericht van de Bovag!
O ja, ook leuk om te doen...je nieuwe zorgpremie uitrekenen! € 250,- erbij....pm! Heerlijk dat harde werken in Nederland.

Reactie geplaatst door geplaatst door Tonnie op datum 31/10/2012

Let op

belsting betalen voor oldtimers, Ga nu eerst al die buitenlandse ketekens aanpakken, die polen enzo, die rijden hier allemaal belasting vrij, en dan zeggen voor het milieu, nee voor die schatkist weer zodat we het weer aan buitenland kunnen weg geven.....

Zijn wij weer de dupe van al die buitelanders.

Ik zeg kom op NEDERLANDERS, Waanneer leggen wij eens heel Nederland plat, zoals ze dat ook in het buitenland doen.

Heb ik gelijk of lul ik uit mn nek......

Reactie geplaatst door geplaatst door Willem op datum 31/10/2012

Kwam de vrijstelling wegenbelasting indertijd niet in plaats van de toenmalige 60-dagenkaart?
Wordt het als dit achterlijke besluit wordt doorgevoerd dan ook niet weer tijd dat deze 60-dagenkaart weer terug komt?

Reactie geplaatst door geplaatst door roelf op datum 31/10/2012

Denkt men nu echt dat het milieu er beter van wordt door extra belasting te heffen?
Bovendien rijdt mijn auto uit 1970 netjes op gas, dus meer dan nette uitstoot.
Over hoeveel autos gaat het eigenlijk en wat moet het dan opleveren?
Denk ook dat aanpakken buitenlandse kentekens meer zoden aan de dijk zal zetten

Reactie geplaatst door geplaatst door Rien op datum 31/10/2012

Actie prima, laten we als liefhebber onze stem maar eens laten horen. Begin met een nette email aan d.samson@tweedekamer.nl, en onze alternatieven toe te lichten (60-dgn digitaal, of ingevoerde km-vreters niet registreren enz.). Ik heb er al een gestuurd, wie volgt.

Reactie geplaatst door geplaatst door pete op datum 31/10/2012

ik stuur hierna een link want lukt niet dit in dit bericht mee te sturen
voor iedereen die het echt interesseert

stuur dit door en vul allemaal in

Reactie geplaatst door geplaatst door pete op datum 31/10/2012

http://www.knac.nl/petitie/

Reactie geplaatst door geplaatst door pool op datum 03/11/2012

laat het kabinet direckt maar weer ploffen.
ik vind het dikke schurken.
laatste leuke betaalbare hobby pakken ze nog van je af onder de noemer milieu.

Reactie geplaatst door geplaatst door Willem Joustra op datum 03/11/2012

Als eigenaar van een 30 jaar oude Chevrolet Suburban op diesel ben ik waarschijnlijk net zo dol op klassiekers als jullie. Het was dus ook voor mij geen blijde verrassing om te horen dat in het nieuwe regeerakkoord staat dat op klassieke auto’s wegenbelasting gaat worden geheven. Met een Diesel Sub zoals die van mij komt dat op 2800 euro per jaar.

Het blijkt dat er 204.000 klassieke wagens in Nederland rijden en zo’n beetje de helft daarvan wordt gebruikt voor dagelijks vervoer. De nieuwe regering denkt dat met gemiddeld zo’n 1000 euro per jaar voor onze wagens in totaal 200 miljoen aan belastinggeld kan worden opgehaald. Het teleurstellende is dat dit een idee van de VVD is, waarvoor ik Statenlid ben in de provincie Utrecht. Ik vind er niks liberaals aan. Een groot deel van de klassieker liefhebbers rijdt in de zomer en in het weekend, nog geen 5000km per jaar. Voor hen is deze maatregel buiten proportie.

Reactie geplaatst door geplaatst door Willem Joustra op datum 03/11/2012

De officiële verklaring die wordt gegeven voor deze maatregel is dat het een milieu maatregel is. Als dat zo was, dan was een regeling waarbij roetfilters en katalysatoren gesubsidieerd konden worden ingebouwd ook mogelijk geweest. Daartoe is niet besloten, volgens mij om die 200 miljoen op te halen. Waar het milieu dus niks aan heeft.

Reactie geplaatst door geplaatst door adrie de vries op datum 04/11/2012

de overheid heeft een nieuw beschermd dier gecreerd .
De GELDWOLF onder het mom van milieu,

Reactie geplaatst door geplaatst door peter op datum 04/11/2012

Ja jammerdat ie voorlopig nog genoeg te eten heeft .
Straks blijft er voor ons alleen nog maar een droog Broodkapje om van te leven!
Misschien moeten we hem vangen.

Reactie geplaatst door geplaatst door Kees van den Boomen op datum 05/11/2012

Milieu haha lachertje er moet weer geld binnen komen want er moet weer bezuinigt worden eerst de btw nu belasting op een paar oltimers in verhouding.als ze een beginnen die miljarden die naar griekenland en rest van de wereld gaan in de schatkist te laten dan zou het hier een heel stuk beter gaan.het zijn niets meer dan stel stropdas criminelen en nu zeker met die VVD er bij.

Reactie geplaatst door geplaatst door rikus op datum 09/11/2012

moeten we maar met oldtiemer naar den haag .
heb chevi op lpg van 79 .gaat om geld .maar denken ze dat we rijden blijven .nee idereen gaat hem schorsen .

Reactie geplaatst door geplaatst door patrick stegge op datum 20/11/2012

Gelukkig...blz 108 van teletext...belastingregel oldtimers versoepeld....!!

Reactie geplaatst door geplaatst door Peter Baas op datum 23/11/2012

Voorstel: Belastingkilometerkaart invoeren
2000km€200,- 5000km€500,-
10.000km€1000,- laten betalen
bij aanhouding geen kaart, auto
laten staan en boete 100%
dit geld ook voor buitenlandse auto,s! P.B.

Reactie geplaatst door geplaatst door kees ijpelaar op datum 13/02/2013

Hoe willen ze dat allemaal precies controleren die kaart en de prijzen zijn ook niet mals want je zit vast aan de kilometers, plus de kosten van de auto onderhoud wordt het toch te duur, ik heb trouwens een cat die klaar is voor inbouw, heb de besturing zelf gemaakt met processor en gaat op v6 van ford met lpg en stappenmotor, dat gaat dus flink beter scoren voor millieu, verder die kleine goedkope autos die zuinig zijn mogen vrij blijven van belasting, volgens mij is dit gehele gedoe het idee van de auto fabrikanten die graag nieuwe auto,s verkoopt.

Mijn idee om te zorgen dat er geen geld binnenkomt bij de regering is als ze het invoeren allemaal de auto schorsen, ik bedoel dan ook allemaal, zo heb je ze hopelijk in de tang, ik vind het belachelijk wat ze doen en die kilometerkaart is ook duur, ook voor de overheid wegens de controle, gewoon de autoleeftijd naar 35 jaar met onmiddelijke ingang en we hebben 98 procent van ons erfgoed beschermd.

Reactie geplaatst door geplaatst door Ben Benz op datum 13/03/2013

Ik heb de wel bekende sticker maar weer eens onder mijn nummerbord geplakt waarop staat: Steel niet, de (r)overheid duldt geen concurrentie!
Maar al te waar jammer genoeg. Wij denken sterk aan emigreren, wij zijn spuugzat van dit klote land met zijn klote regeltjes, een stelende overheid en een rot klimaat!

Reactie geplaatst door geplaatst door Korrie op datum 22/03/2013

Ik rij zelf ook een 40 jaar oude Amerikaan op benziene want een amerikaan hoort niet op lpg, ik vind het terecht dat ze dit aanpakken maar niet de echte liefhebber want 90% doet het om economische redenen of je nou diesel of lpg rijd, dit geeft het al aan toch niet hypocriet doen en zeggen ik denk milieubewust echt niet!
als je geen bijtelling wilt zet je hem toch gewoon weer op benziene en haal je de lpg eraf maar dan wordt het weer duur, mijn 6.6 liter rijd 1 op 3 a 4 maar hobby kost geld

en emigreren is een oplossing des te meer des te beter wordt het rustiger in nederland en komt de arbeidsmarkt en de economie ook weer op gang

naruurlijk maakt de overhied vele fouten dat vind ik ook als liefhebber ik zou ze ook het liefst afschieten maar dat mag weer niet en kan ik het beter misschien niet of wel
maar zoals altijd staan de beste stuurlui aan wal

Populaire oldtimer en klassieker merken