Oldtimer Nederland | Startpagina
Classic Car Taxatie

Oldtimer Nederland: klassiekers, oldtimers en classic cars

Verstandige keus oldtimer?

Verstandige keus oldtimer? geplaatst door Nathalie op datum 28/08/2012

Hallo allemaal,

Ik ga binnenkort als alleenstaande vrouw mijn eerste eigen auto kopen en heb een sterke voorkeur voor een oldtimer. Nu ben ik helemaal niet technisch en ook niet bepaald vermogend.. Kunnen jullie mij adviseren welk type auto voor mij een verstandige/veilige keus zou zijn?

Reactie geplaatst door geplaatst door Rachid op datum 15/09/2012

ik zou daar even mee wachten, dit kabinet wil belasting gaan heffen over oldtimers, omdat er al driehonders vijfentintig duizend van rijden, als er niks gebeurd is de verwachting in 2015 4 honderdduizend en slecht voor het milieu, ik zelf rij in een mercedes 26 jaar oud zeer fijne auto en zeer sterke motor.
groet.

Reactie geplaatst door geplaatst door Jan op datum 21/09/2012

@Rachid
Waar baseer je dit op? Er zijn al maatregelen genomen om de vrijstelling te beperken waardoor oldtimers in de toekomst pas vanaf 30 jaar belastingvrij worden.

@Nathalie
Als het alleen gaat om het besparen van de wegenbelasting dan zou ik je niet aanraden om een oldtimer te kopen. De kosten die je hiermee bespaart ben je ook weer kwijt aan extra onderhoud en onzuiniger verbruik. Een oldtimer rij je voor het plezier, de uitstraling en om er af en toe wat zelf aan te kunnen doen (in mijn geval dan..). En dat hoeft niet heel duur te zijn. Degelijke merken zijn in mijn ogen o.a. Mercedes, BMW en Volvo.

Reactie geplaatst door geplaatst door Nathalie op datum 24/09/2012

Dank voor jullie reacties. Ik wil graag een oldtimer omdat ik een liefhebber ben van oude autos. Dus zeker niet vanwege de wegenbalasting. Mijn vraag is eigenlijk, als ik een oldtimer neem in mijn situatie.. welk merk/ type is dan voor mij de verstandigste keus, qua degelijkheid? Zit nu te denken aan een mercedes uit de jaren zeventig..

Populaire oldtimer en klassieker merken