Oldtimer Nederland | Startpagina
Alewijn Taxaties

Oldtimer Nederland: klassiekers, oldtimers en classic cars

Belastingvrij???

Belastingvrij??? geplaatst door André op datum 20/08/2009

Ik heb een auto met het kenteken afgegeven op 1 januari 1987, er wordt gesproken over: ná 1 januari 1987, dus mijn auto wordt nog belastingvrij? of snap ik het niet...

Reactie geplaatst door geplaatst door Redactie op datum 20/08/2009

Het is vanaf 1 januari 1987. Uw auto zal dan helaas niet meer voor de belastingvrijstelling in aanmerking komen.

Reactie geplaatst door geplaatst door Nico van Beek op datum 10/09/2009

en hoe zit dat met een auto waarvan het kenteken is afgegeven op 19 okt 1988, echter hij is geimporteerd en er staat op het kentekenbewijs BOUWJAAR 1985 (dus geen excacte datum). Kan ik daar vrijstelling voor krijgen en vanaf wanneer?

Reactie geplaatst door geplaatst door André op datum 10/09/2009

De alles bepalende datum is volgens mij de eerste registratie, dit maakt niet uit of het binnen of buiten nederland was. Dus hij valt nog onder de oude regeling, vrijstelling vanaf de dag dat hij 25 jaar oud (geregistreerd) is. Deze regeling loopt tot 31 december 1986. Ik hoop dat dit goed verwoord is.

Reactie geplaatst door geplaatst door Ruud op datum 28/10/2009

En weet iemand wat de consequenties zijn van de steeds grotere vertraging van de invoering van de kilometerheffing? Het was toch de bedoeling dat deze op 1 jan 2012 zou ingaan, en dan in één klap de wegenbelasting zou meeveranderen? Gaat de peildatum voor oldtimers (vrijgesteld of niet) nu mee schuiven of niet?

Reactie geplaatst door geplaatst door John op datum 26/10/2010

Ik zag vandaag een Golf 2 van bwj. 1987 te koop staan met de vermelding van de koper dat deze nog belastingvrij zou worden.
Dit naar aanleiding van een mail die hij naar de RDW vestuurd had met de vraag of deze nog belasting vrij werd, de RDW gaf in deze mail aan dat het bouwjaar87 nog belastingvrij zou worden.
Ik heb de verkoper gevraagd of ik een CCtje van deze mail mag ontvangen.
In afwachting van zijn reactie.

Populaire oldtimer en klassieker merken