Oldtimer Nederland | Startpagina
Canadaco B.V.

Oldtimer Nederland: klassiekers, oldtimers en classic cars

almere classic cars, ervaring

almere classic cars, ervaring geplaatst door v.de vos op datum 10/12/2007

Goedemorgen,

Mijn ervaringen met dit bedrijf, ronduit bedroevend!!!!, had een Bentley turbo R staan waarin ik geinteresseerd was. Getracht afspraak te maken maar puntje bij paaltje had de auto brandstof probleem en kon dus niet. Twee weken later bericht dat auto er weer was en dus stuur ik mail dat ik zaterdag rond 14.00uur wil komen (vanuit Brabant naar Almere toch gauw 1.5 uur rijden). Mail terug dat hij maar tot 12.00 open is op Zaterdag. Efin mailtje terug dat ik mijn best zou doen er dan rond 11.00uur te zijn. Onderweg met vrouw en baby, rond 11.10uur gebeld sat we nog 30 km te gaan hadden, Reactie was al gepikeerd "om 12.00 ben ik echt weg".. Om 11.50 stonden we dan voor de deur, ik zeg tegen mijn vrouw, wacht even dan kijk ik of het nog zin heeft.... Loop naar binnen waar Dhr.Bresser mij vuil aankijkt en nogmaals zegt "over 10 minuten ben ik weg"... Ik zeg nog lachend, ja sorry hoor maar vanuit Brabant is het toch even een stukje rijden waarop ik als antwoord krijg "ja... al kom je uit Groningen" je zou hier om 11.00 uur zijn ja!!, Zaterdag is mijn vrije dag!!!
Hierop heb ik me omgedraaid en liep naar de deur waarop hij me nog toeschreeuwde " ja inderdaad ja, ga inderdaad maar weg nu!!!!

Dat was in het koort mijn ervaring met dit bedrijf, echt bedroevend dat dat soort mensen in de klassieke auto handel "werkzaam" zijn.... maar bij deze "een gewaarschuwd mens....."

Reactie geplaatst door geplaatst door Michel Bresser - Almere Classic Cars op datum 05/02/2008

Ik zal me even voorstellen: mijn naam is Michel Bresser, en ik ben (de trotse) eigenaar van Almere Classic Cars te Almere-Haven.
Ik ben al sinds 2001 "werkzaam" in de wereld van de klassieke automobielen, en heb, denk ik, al vele mensen blij gemaakt met een fraaie klassieke auto..

Het lijkt mij echtergepast om even op dit verhaaltje te reageren, want ik laat me natuurlijk niet door de eerste de beste praatjesmaker neerzetten als een onbetrouwbaar persoon. Ieder verhaal kent tenslotte 2 kanten.

Het was deze man volledig bekend dat ik op deze bewuste zaterdag om 12:00 uur weg moest. Niet omdat ik dan dicht ging, maar simpelweg omdat ik een afspraak had in Haarlem om 12:30!
Ik ben nl. op zaterdag sowieso gesloten (Dit blijkt ook uit alle gestuurde e-mails aan deze mijnheer). Dit betekent dus dat ik inderdaad op mijn vrije dag op een "klant" (lees: kijker) ga zitten wachten, die volgens afspraak om 11:00 die zaterdagmorgen langs zou komen. Dat deze man dan inderdaad om 11:50 binnenwandelt, is heel vervelend voor hem en voor mij! Inderdaad was hier om 11:00 uur telefonisch contact over, toen werd mij echter verteld dat het nog 30 km. rijden was, dat ze er zo zouden zijn etc. etc., maar het verhaal werd niet afgemaakt want het bereik van de GSM viel schijnbaar weg...
Mijnheer de Vos schrijft echter dat het toch wel zon 1,5 uur rijden was naar Almere. Dan wist hij dus al heel snel dat hij niet om 11:00 bij mij in de showroom kon zijn? Een "eerlijk" belletje vooraf had veel "ellende" kunnen besparen...
Ik was inderdaad pissig (na 50 min. wachten), maar ook de reactie van deze mijnheer kon niet door de beugel toen ik meldde echt om 12:00 weg te moeten (ivm volgende afspraak).

Ik laat me niet neerzetten als een onbeschoft of onbetrouwbaar iemand door een zgn. koper/kijker.
Dat ben ik nl. niet...

Helaas is internet een medium waarop je kunt zetten wat je wilt, zonder dat mensen de echte waarheid kennen...

Deze mijnheer had mij echter via e-mail te kennen gegeven er alles aan te doen om mij en mijn bedrijf zwart te maken, dus hierbij mijn reactie!

Vriendelijke groet,

Michel Bresser - Almere Classic Cars

Reactie geplaatst door geplaatst door v.de vos op datum 05/02/2008

Tja, hier moet ik toch even op reageren, ik heb nooit gezegd dat ik dit bedrijf zwart zou maken, ik heb Dhr.Bresser alleen verteld dat ik mensen binnen mijn netwerk deelgenoot zou maken van hetgeen voorgevallen was en daar mag een ieder natuurlijk zijn eigen conclusies aan verbinden.
Verder wordt ik als een zgn.Kijker/koper neergezet, hiermee slaat Dhr.Bresser de plank weer volledig mis. Als Dhr.Bresser niet in staat is het onderscheid te maken tussen een kijker en een serieus geinteresseerde dan sterkt dat mij alleen maar in mijn standpunt dat Dhr.Bresser niet weet waar hij mee bezig is, zonder in detail te treden durf ik wel te stellen dat mijn prive verzameling groter is dan hetgeen bij Dhr.Bresser aan te bieden heeft, niet dat dat iets ter zake doet maar het geeft toch wel aan dat ik meer ben dan een "kijker", sowieso zou er een belletje moeten gaan rinkelen als iemand echt veel belangstelling toont in een Bentley Turbo R, een auto waar niet echt een groot publiek voor is, die dan ook bereid is te wachten omdat de auto schijnbaar technisch niet in orde was om het moment dat ik een eerste afspraak wilde maken, vervolgens met vrouw en baby de reis naar Almere aanvangt en het geld voor een aanbetaling reeds op zak heeft daar ik door mijn eigen beperkte tijd gewend ben om snelle beslissingen te nemen, de foto,s welke Dhr.Bresser mij stuurde waren doorslaggevend voor mij om de reis te maken en spijkers met koppen te slaan na een geslaagde proefrit.
Verder heeft Dhr.Bresser het over "maar ook de reactie van deze mijnheer kon niet door de beugel toen ik meldde echt om 12:00 weg te moeten (ivm volgende afspraak).", nu wordt ik toch wel zeer nieuwsgierig op welke reactie nu gedoeld wordt daar het enige wat ik gedaan heb is me omgedraaid en de zaak uitgelopen. Ik heb er echt geen woord aan vuil gemaakt verder en was blij dat ik er op deze manier zo snel achterkwam wat het karakter van deze meneer is. Stel dat je voor een garantiegeval achteraf komt en dan deze onaangename manier van handelen ten deel valt.

Meneer Bresser ik heb er nu voldoende tijd aan besteed, ik wens U het beste en veel goede zaken.... neem een advies ter harte, behandel een klant als klant, een potentiele klant als koning.

met vriendelijke groet,

Vincent de Vos

Populaire oldtimer en klassieker merken