Oldtimer Nederland | Startpagina
Classic Car Taxatie

Oldtimer Nederland: klassiekers, oldtimers en classic cars

Druk in de radiator !

Druk in de radiator ! geplaatst door WH-olds 69 op datum 11/05/2005

Mijn oldsmobile ninety eight uit 1969 met een 455Cui blok heeft hetvolgende probleem.
Grote druk in de radiator. Ik heb pas de koppakking vervangen omdat ik het vermoeden had dat het daar aan zou liggen, maar het probleem is dus nog niet opgelost. Heeft iemand enig idee wat het dan zou kunnen zijn?
Alvast bedankt voor de reactie


Reactie geplaatst door geplaatst door Martin Verweij op datum 15/05/2005

Hallo zijn de gaten in de koppakking wel groot genoeg want ik heb dat ook gehad met mijn volvo amezone.En gaat de termostaat wel ver genoeg open dat kan je zien om hem in een bak kokend water te doen. succes


Reactie geplaatst door geplaatst door WH-OLDS 69 op datum 15/05/2005

Bedankt voor je reactie.
Ik heb de kop er nu weer af liggen.
Ik heb bij het aantrekken van de koppen een fout met omrekenen gemaakt. Ik heb de kop met 85Nm aangetrokken en toen een stuk gereden. naderhand aangetrokken met 125Nm, maar dan ben je helaas al te laat. De pakking lekt dan al. Nu heb ik de koppen er weer af liggen, maar ik kan zelf niets bijzonders aan de pakking zien. Dus voor de zekerheid opnieuw de koppen vlakken en een nieuwe pakking ertussen. Als ik daarna weer hetzelfde probleem heb, dan zal ik zekker meteen naar de thermostaat gaan kijken. bedankt.


Reactie geplaatst door geplaatst door hubert heijne op datum 19/07/2005

Ik lees dat je de kop, er al af hebt liggen en ik ga er van uit dat je het probleem met een nieuwe pakking opgelost hebt.
je hebt een gaatje (zichtbaar of niet) in de koppakking waardoor er uitlaatgassen in je koelsysteem geperst worden. thermostaat controleren heeft weinig zin want je hebt lucht in je koelsysteem en de thermostaat reageert heel anders op hete lucht dan op heet water en zal ongetwijfeld te laat open gegaan zijn.
grote kans dat bij het wachten bij een stoplicht je overdruk via de overstort van de radiator (kan ook overdrukvat zijn) veel water eruit gooit. Maar zoals ik al zei waarschijnlijk heb je met een nieuwe koppakking het probleem reeds opgelost.

Succes

Populaire oldtimer en klassieker merken