Oldtimer Nederland | Startpagina
KT en C Trading

Oldtimer Nederland: klassiekers, oldtimers en classic cars

Mijn eerste oldtimer

Mijn eerste oldtimer geplaatst door job op datum 11/05/2007

Hallo ,

Ik ben 17, ga met een maand lessen en wil daarna eigenlijk wel gewoon een auto kopen :). Ik had altijd in mijn hoofd dat ik een snoek ging kopen (:)) , toen dat te hoog gegrepen bleek ging ik over op een kever, maar daarover hoorde ik dat het technisch eigenlijk geen goede autos zijn (vaak gekloot, niet zuinig...) dus nu kijk ik eigenlijk naar alles wat ik mooi vind en een beetje bij elkaar te sparen is. Aangezien dit een algemeen oldtimer forum is hoop ik dat hier dan toch eindelijk iemand mij een paar ideeen/adviezen kan geven bij het kopen van mijn oldtimer:).

Ik weet er bar weinig van, heb wel technische famillie dus misschien kunnen die een beetje helpen bij onderhoud, maar het liefst wil ik natuurlijk zo weinig mogelijk onderhoud. Verder is mijnbudget ongeveer 2.5 duizend euro.
Als dit te weinig is volgens jullie hoor ik dat ook graag, maar ik had eigenlijk het idee dat hier opzich wel iets voor te koop moet zijn.

Mijn vraag aan jullie is dus wat jullie mij aanraden als eerste auto, wat ik moet verwachten qua onderhoud, wat ik verder nog moet weten .... :)
Ik heb zelf wel naar een heleboel autos gekeken, maar er is zoveel dat mooi is en niet heel duur, geen idee wat ik wel en niet moet kopen.
bijv:
-volvo katterug zag ik voor 2000 euro oid, echt heel erg mooi...maar wat verbruikt zon auto, hoe zit t met onderhoud etc. ?
-eend , best mooi maar duurder dan ik dacht, aangezien een kever mooier is (goed, vind ik) en toch goedkoper vaak ??
-saab 96 , erg mooi... maar een goede auto ?
-en nog een heleboel.

Dus : wat is een mooie, betaalbare, leuke, relatief zuinige oldtimer ?

Bedankt !,

Job

Reactie geplaatst door geplaatst door Rachel op datum 17/06/2007

Hej Job,

Ik ben ook 17 en ben naar precies dezelfde autotjes aan het kijken als jij, maar zit ook met dezelfde vragen. Dus als je iets meer weet zou ik het graag van je horen. En andersom laat ik hier wel een berichtje achter.
Volvo Amazone is trouwens ook erg leuk. Groetjes

Populaire oldtimer en klassieker merken